1 Ocak 2016 Cuma

Yeni Yıl Dedikleri

Çevirilerine ne zaman başladığımı hatırlayamadığım ama artık evden biri gibi olan iki kitabın çevirisi (daha doğrusu düzeltmeleri) az önce nihayet bitti. Artık yeni yıla girebilirim :) 

Geçen yılın son günlerinde bir yazı yazmıştım, yeni yılda neler yapmak istiyorum diye. Şimdi bir bakayım, bunlardan neleri gerçekleştirebilmişim:


                                                                     ***

* Daha fazla kitap, mümkünse en az 40 tane kitap okumak. Kırk tane olmasa da otuz kadar okudum sanırım.

*Ayda en az bir kez sinemaya ya da tiyatroya gitmek (Bu yıl Ayşe Ece küçük olduğu için bunları hiç yapamadık. ) Tiyatroya hiç gidemedik maalesef, saatleri ve günleri uymadı. Ama annemin bizde kaldığı zamanlarda sinemaya ayda bir olmasa da en azından istediğimiz filmler geldiğinde gidebildik. Neyse ki sayıları azdı :)

*Arada sırada yakın yerlere ailecek gezi düzenlemek. Bunu pek yapamadık sanırım. Bu seneden umutluyum :)

*Bunu şu anda da yapmaya çalışıyorum ama kozmetik, deterjan, katkılı gıdalar gibi şeylerde tüketimi en aza indirmek. Bu konuda oldukça başarılıydım, tebrik etmek istiyorum kendimi :)

*Beğendiğim birkaç yayınevinden biri için çeviri yapmak. Bunu da gerçekleştirdim sayılır, yukarıda da bahsettiğim gibi iki kitap için son düzeltmeleri yaptım. Birkaç ay içinde raflarda olur sanırım.

*Buraya en az haftada bir yeni yazı yazmak. Bunu hiç yapamadım, bırakın haftada biri ayda bir bile yazı yazmamışım :( Bu sene daha çok zaman ayırmak istiyorum buraya.

*Bilgisayardaki çekip çekip attığımız fotoğrafları bir düzene koyup güzel olanları tab ettirmek (tab ettirmek hala kullanılıyor mu ya bu arada:) Bunu da yapamadım maalesef. Bunun için epey boş vaktim olması gerekiyor.

*Evdeki eşyaları ve giysileri azaltmak. Bu konuda da başarılıydım bence. Epey kıyafet ve eşya azalttım.

*Dikiştir, nakıştır, örgüdür; bunlara geri dönmek. Bu konuda verimli bir yıl geçirdim bence, hepsinden de bir şeyler yaptım.

*Yeni bir dil öğrenmek ya da unutmaya yüz tuttuğum Fransızcamı ilerletmek. Bu konuda tek bir çalışmam bile olmadı maalesef.

*Kafamdaki yeni iş projeleri için araştırma yapmak. Bunda epey ilerleme kaydettim bence, ciddi ciddi. Geçtiğimiz sene altyapı çalışması, araştırma yaptım. Bu sene somut adımlar atarım inşallah.

*Uzun zamandır (üniversiteden mezun olduğumuzdan beri) yüz yüze görüşemediğim bir arkadaşım var, onunla görüşmek. Bu hala olmadı ya, çok özledim arkadaşımı.

*En azından iki haftada bir yeni bir tarif denemek. Pek yapamadım bunu da.

*Bugünün işini yarına bırakmamak. Bu konuda başarılıydım bence. 

*Yukarıdaki maddeyle bağlantılı olarak, ütülenecekleri -şu an olduğu gibi- biriktirmemek. Zorunlu olan iki sefer dışında hiç ütü biriktirmedim. İki parça bile olsa ütüledim. 

İşte böyle, listemi yarı yarıya da olsa gerçekleştirmişim ama bana göre önem derecesi daha yüksek olanlarda daha başarılı olduğum için kendimi iyi bir yıl geçirmiş olarak görüyorum.

Bu sene de listemin geri kalan maddelerini gerçekleştirmeyi diliyorum.

Bir de kitap sayısını yine 40 olarak belirledim. Ve bu yazıyı yazdıktan hemen sonra senenin ilk kitabına başlıyorum: Trendeki Kız.

Herkese sağlık, mutluluk, başarı bir yıl diliyorum son olarak. 

2 yorum:

  1. Ay aklıma geldi burda okuyunca fotoğraflardan seçme yapıp tan ettirmek Lazım. Yıllardır Aklımda güya :( eminim bir kaç sene sonra yine ayni cumlelerı söylüyor olurum :( hedeflerinize yaklaşmıştınız cok hedef olunca hepsini yapmaknzorlasıyor. Ben bunsene ilk defa yazdım benzer dilekler ama isteklerimi minimum tuttum ;)

    Bu sene sizin için cok daha iyi geçer inş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, fotoğraf konusunda ben de nedense aynı hisse kapılıyorum, sanki hiç yapamayacakmışım gibi :) Sizin için de isteklerinizi gerçekleştirdiğiniz bir yıl olur inşallah.

      Sil