25 Mayıs 2015 Pazartesi

Bebekli Hayat: Bebek Bezi Meselesi

Bebeğiniz olacaksa araştırdığınız şeylerden biri de bebek bezidir. Hangisi daha iyi? Hangisi daha hesaplı? Hangisini almalı? Sizlere biraz olsun fikir vermek amacıyla başlıyorum yazmaya:

Uzun zaman önceydi, hamile bile değildim o zamanlar. Nereden estiyse aklıma bir gün eskiden annemin bize kullandığı kumaş bezlerden hala var mıdır acaba diye internette araştırmaya başladım. Yazdım Google Amca'ya, kumaş bebek bezi diye... Sonra bir baktım, annemin kullandığı bezler şekil değiştirmiş ama halen varlar. Bunu böyle aklımın bir köşesine yazmıştım. 

Sonra bir yıl kadar geçti. Hamileliğimin son aylarında hazırlıklara devam ederken sıra gelmişti bebek bezine. Etraftaki kıdemli ana babalara sorduğumda genellikle Prima Premium Care'in en iyisi olduğunu söylüyorlardı. Sadece bir kişi Huggies'i daha çok beğendiğini söylemişti. Ben de Prima alayım o zaman dedim ve ilk olarak Prima Premium Care ile başladık. 

Yaklaşık iki ay bunu kullandık. Sonra bu böyle gitmez diye kendi kendime konuştuğum günlerden birinde, bu aklımın bir köşesine not ettiğim kumaş bezler geldi aklıma. Neden olmasın diye düşündüm. Kumaş bez seçimimi Fuzzibunz'dan yana kullandım. Deneme amacıyla ilk önce dört tane alayım, sonra bakarım demiştim. Bezler geldi, iyi hoştu ama iki parçadan oluşan bezlerin (bir ana gövde ve bir de içe yerleşen ped) asıl kullanımı pek işime gelmedi. Daha doğrusu bende dört tane olduğu için bunlar bir gün bile yetmiyordu. Asıl kullanımda bunlardan elinizde en azından on beş tane falan olacak ki hepsi biriksin, sonra da makinede birlikte yıkayın. Ben de ne yaptım: Pedleri hiç kullanmadım, çünkü bu şekilde ana gövde de kirleniyordu sonuçta. Onun yerine annemle metrelik havlu aldık, o pedlerin boyutlarında, dört kat olacak şekilde kestik ve bezlerimiz (daha doğrusu pedlerimiz) hazır oldu. Tabii biz bunları ana gövdenin iç kısmına değil, üstüne koyduk. Yani annelerimizin klasik bezleri gibi oldu bir bakıma, sadece eskiden dışa kullanılan naylon yerine biz bu ana gövdeleri kullanmış olduk. Fotoğraflar daha iyi açıklar sanırım.



Şimdi bezlerle ilgili çevremden gelen soruları ve cevaplarımı yazayım:

1. Zor olmuyor mu? Hayır, olmuyor. Yani ilk başta zor gelebilir belki ama sonrasında alışıyorsunuz.
2. Evde tamam da dışarıda ne yapıyorsun? Hazır bez kullananlar ne yapıyorsa aynısını. Sadece bezi çöpe değil, yanımda taşıdığım naylon bir torbaya koyuyorum, eve gelince yıkıyorum.
3. Hadi, çiş tamam da kaka? Annelerimiz ne yapıyorsa onu. İlk aylarda bebek kakası daha sıvı formlu oluyor, anneler bilir. Suya akıttığımda zaten hepsi gidiyor. Sonraki aylarda ise peçeteyle katı kısmı alıp tuvalete atıyorum, sonrasında normal sudan geçiriyorum. Gerçi tuvalet iletişimi yaptığımız için kakalı bez çok sık yıkamıyorum.
4. Bezleri nasıl biriktiriyorsun? Ana gövdeleri ıslandıkça, kirlendikçe yıkıyor, kurutuyorum. Ara bezleri de pisinden şöyle bir arındırıp kurutuyorum (bunun için ayırdığım bir köşe var) Kuruyanları da kovada biriktirip hepsi bitince makineye atıyorum.
5. Yıkama için ne kullanıyorsun? Sabun tozu. Ancak dikkat edin eğer siz kumaş bezleri benim gibi havluyla değil normal şekliyle kullanacaksanız sabun kullanmayın çünkü bu bezlerin emiciliğini azaltıyor.
6. Bezler pişik yapıyor mu? Şimdiye kadar hiç pişik sorunumuz olmadı. Ama tabii ki her bebek farklı. Denemeden bilemezsiniz.

Benim kumaş bez deneyimim bu şekilde. Sorularınız olursa seve seve cevaplarım. 

12 yorum:

  1. Cidden hayran olunacak bir annesin, maşallah sana kırk bir kere :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de bugün babyneo siparişi verdim. Şimdi de yazına denk geldim. 4 kat havlu bebeğin poposunu tahriş etmiyor sanırım? Sanki daha kalın olacağı için daha çok sürtünme ve tahriş olur gibime geldi burdan. Sızdırma durumu nasıl ve elinde kaç adet var şu an?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dört kat havlu ama aldığım havlu klasik yüz havluları kadar kalın değildi, bezin kendi pedleriyle hemen hemen aynı kalınlıkta oldu. Herhangi bir tahriş durumu yaşamadık. Elimde hala 4 tane ana gövde var, bu havlu ve pamuklu kumaşlardan da neredeyse kırk tane vardır. Sızdırma eğer birkaç kez çişini yaptıysa olabiliyor, yukarıdan hiç sızdırma olmadı, genelde bacaklardan oluyordu. Ama o da genelde bebeğin kilosu değiştikçe bacaklardaki lastikleri ayarlayıp çıt çıt yerlerini değiştirince düzeldi. Epeydir sızdırma sorunu yaşamıyoruz. Başka merak ettiklerin olursa yazabilirsin. Bu arada doğum yapmadın sanırım, nasılsın, yazılarını göremiyorum ne zamandır. Merak ettim :)

      Sil
    2. Merhabalar. Oncelikle gayretinizden dolayı sizi tebrik ve takdir ediyorum. Eşimin doğumuna iki ay kaldı. Ben de evladımin sağlığını düşündüğüm icin hazır bez kullanmayı istemiyorum. Bu sizin kullandığınız bezleri ve ana gövdeyi nasıl temin edebiliriz. Detaylı bilgi verebilirseniz memnun olurum. Şimdiden çok teşekkür ederim.

      Sil
    3. Uzun zamandır buraya uğramadığım için görmedim yorumunuzu, kusura bakmayın. Yazıda da belirttiğim gibi bezin pedleri yerine metrelik havlu alıp keserek kullandık. Nerede bulursunuz bilmiyorum ama büyük kumaşçılarda olabilir. Fuzzibunz markası sanırım Türkiye'de satılmıyor artık. Şu anda hangi markalar satılıyor bilmiyorum ama şu linkte güncel bilgiler var gibi:

      https://www.biyokimyageranne.com/yikanabilir-bez-deneyimim/

      Bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almanız dileğiyle...

      Sil
  3. Maşallah size. ben de bensiz bebek buyutenleri duymuştum bezsiz bilenyaoanlar var. Bu arada en son Viyana'da anne bebek Fuarı'na gitmiştim özel tasarım el Yapımı ve cok pahalıydı tekrar yıkanabılır bezler. Orası fuar olduğu içindi belki ama ordaki fiyatlardan sonra tembel bir anne olarak bu konuyu araştırmayı bırakmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bu bezler epey pahalı. Gerçi tekrar tekrar, ikinci, üçüncü çocukta bile kullanıldığını düşünürseniz kendilerini amorti ediyorlar. Zorluğu da yok aslında pek ama alışmak gerekiyor biraz :)

      Sil
    2. Haklısınız uzun vadede dusununce ucuz bıle olabılır o prımalara gore. gercı çocuklarımızın saglıgı ıcın dusununce bu bezlerdne kullanmak gerekır ama cogunlukla kendı rahatımızı düşünüyoruz. Zıhnımızde bır bez yıkama uzerıne olusmus önyargılar var. bılınc altı ıste.

      Sil
  4. Merhaba fuzzibunz sitesinin türkiyede satışı oluyor mu

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, ben bezleri üç yıl önce almıştım, artık satılmıyor sanırım Türkiye'de. Ama başka markaların bezlerini kullanıp memnun kalanlar var. Ya da yurtdışından, Aliexpress vs., getirebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. Bende aldım Aliexpresten. Çok araştırdım. En sonunda aldım. Bebeğim 5.5 aylık. Memnun kaldım. Birkaçtane daha alacağım. :)

    YanıtlaSil