22 Haziran 2014 Pazar

Bunu Evde Deneyin: Evde Saç Kesmenin Dayanılmaz Hafifliği



Bunu evde deneyin dedim ama eğer saçlarınız sizin için hayatınızın anlamıysa, onlara adeta "kıymetlimisss" diyerek yaklaşıyorsanız bence denemeseniz daha iyi. Ancak benim gibi, yok efendim kökü bende nasıl olsa, kötü de olsa uzar gider, zaten önemli olan benim beğenmem derseniz deneyin.

Daha önce de kesmiştim saçlarımı, ama benimki öyle filmlerde, kliplerde vs. gördüğünüz gibi depresyon kaynaklı, salya sümük ağlamalı değildi. Gayet de mutlu olduğum zamanlarda, hem de böyle "oh oh, nasıl da gitti saçlar, hafifledim ne güzel." düşünceleri eşliğinde olmuştu. 


Neden evde kesiyorsun dediğinizi duyar gibiyim. Doğum hikayemi de okuyup bu kadın da her şeyi evde yapma takıntılı herhalde gibi bir düşünceniz olmasın. Sadece kuaför salonlarını gidilmesi eğlenceli yerler olarak göremiyorum, pek çok hemcinsimin aksine. Zaten 26 yıllık hayatımda herhalde yaşadığım sene sayısı kez bile gitmemişimdir kuaföre. 

Bugün de ne zamandır ertelediğim saç kesimini yapma zamanının geldiğine karar verdim. Fotoğraflar yok ama hayal gücünüze güveniyorum.

Saçlarımı keserken şunlara dikkat ettim:

*Saç Modeli Seçimi: İlk başta tabii ki saç modelinize karar verin. Ancak gerçekçi olun. Yapamayacağınız işe girişmeyin. Tercihinizi daha minimal saç kesimlerinden yana kullanın. Ne bileyim işte, hepsi aynı boyda ve omuza gelecek şekilde olsun gibi. Benim bu işte deneyimim olduğundan bir seviye daha üstte, asimetrik bir model seçtim. Ama eliniz bu tür işlere yatkın değilse,

       şu modeli isteyip  Farklı tarzda kısa saç modelleri    

sonunda şöyle olabilirsiniz  

Dikkat edin yani :)

*Saçların Durumu: Kesinlikle ama kesinlikle saçlarınız ıslak olmalı. Benim gibi banyo sonrasını tercih edebilirsiniz. Bir de saçlarınızda dolaşıklık vs. olmamalı.

*Kullandığım Araç-Gereç: Güzel bir tarak ve kör olmayan bir makas. Makasınız düzgün kesmiyorsa rezil rüsva olursunuz.

*Saç Uzunluğu: Unutmamanız gereken şey, saçların ıslakken kuru olduğu zamanlara göre daha uzun olduğudur. Bu yüzden saçlarınızı normalde istediğinizden biraz daha uzun kesmenizde fayda var. Kuruyunca asıl istediğiniz boyda olurlar. Bir de tabii ki istediğinizden daha uzun keserseniz olur da hata yaptığınızda bunu düzeltme şansınız olur.

Ben bugünkü saç kesimimi kısaca şöyle yaptım: Banyodan sonra saçlarımı güzelce taradım. Yandan ayırdım. Asimetrik kesmek istediğim için saçlarımın hepsini kısa olmasını istediğim tarafta topladım. 
Yani bu fotoğraf üstünden anlatacak olursam, ben size göre sol tarafı kısa, diğer tarafı uzun istedim o yüzden saçlarımı sol tarafa topladım ama soldan ayırdım. Sonra elimle topladığım ve omuzlarımı bir karıştan fazla geçen saçlarımı kırt kırt kestim. Sonunda ortaya şöyle bir şey çıktı:

                                                        
Şimdi misler gibi kısa saçın tadını çıkarıyorum, gidip gelip aynada kendime bakıyorum :)

5 yorum:

  1. O bebeğin tipine ne güldüm ya hu :) Ben de kendim kesiyorum saçlarımı kuaföre gitmekten nefret ederim zaten çok çabuk uzuyorlar bakımdı, saçtı çok takıntım olmadığından hallediveriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gibi biri daha varmış burada :) Memnun oldum.

      Sil
  2. Ben de son 4 yıldır kendim kesiyorum saçlarımı. Tabii benim avantajım saçımın çokça kıvırcık olması, haliyle kesildiğinde kusurları farkedilmiyor :) Hem nasılsa tesettürlüyüm de yani gören de ancak kırk yılda bir görür saçlarımın açık halini :D :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de bendensin, evde saç kesenler kulübünden :)

      Sil
  3. Evdə saç kəsməyin ən gözəl tərəfi- özün kəsdiyin üçün bəyənirsən. İstəmədiyin qədər kəsmək kimi problem olmur. ;)

    YanıtlaSil