19 Haziran 2016 Pazar

Bebekli Hayat: Evde Islak Mendil Yapımı

Ey ahali selamlar,

Uzunca bir ara verdiğim yazılara dünkü doğum yazımla geri dönmüş bulunuyorum. 

Bu yazıda evde ıslak mendil yapımını anlatacağım. Anlatacağım deyince öyle zor bir şey değil, çok basit. Ayşe Ece'de bunu neden görmemişim bilmiyorum. (Bu arada yazıyı okuduğum kaynağı tekrar bulamadım, sahibi hoş görür umarım.) Uni Baby'ye ne paralar bayıldık ama :) Parasını da geçtim, saf su ve pamuk dese de sonuçta içinde gıda koruyucu potasyum sorbat var. Yani bir katkı maddesi. 

Benim evde hazırladığım ise sadece peçete, su ve uçucu bir yağdan (papatya, lavanta vs.) ibaret. 

Şimdi ihtiyacımız olanlar:

* Bir tane saklama kabı. Ben Tupperware'den ıslak mendil kutusu aldım. Başka markaların da varmış ama bu markanın, içindeki ürünleri bozmama gibi bir özelliği olduğunu bildiğim için ve ıslak mendiller bir süre sonra küflenebilir vs. diye bu ürünü seçtim. (Küflenme sorununu yaşamadım, ilk yaptığım 125 yapraktı ve 8-9 günde bitirdik. İlk zamanlar bebeklerin ne kadar kaka-çiş yaptığını bilir sevgili yenidoğan anneleri ve babaları :) Böyle bir sorun olur mu onu da bilmiyorum, dediğim gibi sadece bir önlem.)


* Solo Çek-Al Peçete Yedek Paket. Evet, bildiğiniz Solo. Daha doğrusu suyu görünce dağılmayan herhangi bir marka olabilir. Bu peçete hem ince ve yumuşak hem de suda dağılmıyor. Aynı markanın Çek-Al Havlusu da var ama onu denemedim, kalın olur gibi geldi. 



* Uçucu bir yağ. Aslında bu isteğinize kalmış, yani hiç kullanmayabilirsiniz de. Ben ilk denemede evde lavanta olduğu için onunla denedim. Şimdi ikinci paketi de onunla yaptım. Üçüncüyü de papatya yağıyla denemek istiyorum. 

* Kaynamış su.

Yapımı ise kısaca şöyle:

Bahsettiğim peçetenin içinde 125 adet var, bu kadar peçete için yaklaşık 1 litre kaynamış, soğumuş suyun içine bir tatlı kaşığı uçucu yağımızı karıştırıyoruz. Sonra da saklama kabına koyduğumuz peçetelerin üzerine bu suyu döküyoruz. İşte bu kadar basit :)



7 yorum:

  1. Sağlıkla,güzelliklerle dolu mutlu bayramlar diliyorum.Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de mutlu bayramlar. Sevgiler ve selamlar...

      Sil
  2. Güzel bir tarif :) ellerine sağlık esra

    YanıtlaSil
  3. Biraz da zeytinyağı katılabilir mi acaba?
    Ne güzel bir öneri bu aklınıza sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemedim ama bence koyulabilir. Zeytinyağı her derde deva bir şey, bir daha yaptığımda bir de öyle denerim :)

      Sil
  4. Eğer her paket üzerinde ayrı ayrı logo baskısı isterseniz bu konuda yardımcı olabiliriz

    YanıtlaSil