27 Haziran 2014 Cuma

Bunu Evde Deneyin: Lavanta Keseleri

Ayşe Ece'nin bebek mevlidinde dağıtmak üzere bu keseleri hazırlamıştık annemle. Yapması çok eğlenceliydi benim için. Bunları bebeğinizin doğumunda hastanede dağıtmak için, bizim gibi kırk mevlidinde vs. dağıtmak için ya da nikah şekeri olarak yapabilirsiniz. 

Hazırlık Aşaması

Öncelikle renklere karar verdim, siz isterseniz tek renk de kullanabilirsiniz. Sonra buna uygun kumaş, keçe ve kurdele aldım. Kumaşları her renkten yarımşar metre almıştım ama hepsi bitmedi bile. Keçe evde daha önceden vardı, uygun renkleri seçip kullandım. Kurdeleleri de yine kumaşlara uygun renkte seçtim. Bazıları da daha önce başka işlerde kullandıklarımın artıklarıydı. 

İçlerine koymak için ben lavanta seçtim, siz isterseniz bildiğiniz hoş kokulu başka bir bitki ya da küçük poşetlerde şeker vs. seçebilirsiniz. Hatta içlerini sadece elyafla doldurup iğnelik olarak bile kullanabilirsiniz. 

Yapım Aşaması

Keselerin boyutlarına (dikiş payı hariç 10 cm x 13 cm) karar verdikten sonra kumaşları kestim, tabii ki her kese için ön ve arka yüz olmak üzere ikişer tane. Sonra keselerin üstüne dikeceğim keçe figürlere karar verip bunları önce bir kağıda çizdim, sonra ince kartona aktardım ve bunları kestim. Sonra figürleri keçenin üstüne koyup kestim. 

Ardından ön yüzlere bu figürleri elde diktim. Sonra ön ve arka yüzleri makinede birleştirip ağızlarına overlok benzeri bir dikiş çektim. İçlerini ise dip taraflara biraz pamuk, araya lavanta, üste yine bir parça pamuk olacak şekilde doldurdum ve ağızlarını da uygun renkteki kurdelelerle sıkıca bağladım ve ufak bir fiyonk attım. 

En son olarak da (buradaki fotoğraflarda henüz iliştirmemiştim ama) Word'de hazırladığım küçük etiketleri çıktı alıp kestikten sonra zımbayla kurdelelerin bir kenarına iliştirdim. 

İşte o keselerden bazılarını paylaşıyorum sizlerle. İlham vermesi dileğiyle... 



 

 

 

 

 

 

4 yorum:

  1. Benim gibi bebişli ve becerikli bir anne. Bebekte olsa biz birşeyler üretmeyi seviyoruz işte.
    takipteyim bana da beklerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İltifatın için teşekkürler :) Boş duramayanlardanım ben de. Ayrıca takipteyim :)

      Sil
  2. sevgili esra cok cobuk buyuyorlar ..tadini cikarmaya bak...sevgiler''ellerine kollarina saglik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Gerçekten de öyle, her gün daha farklı görünüyor gözüme, her gün yeni şeyler öğreniyor küçük kız. Ben de elimden geldiğince güzel anılar biriktirmeye çalışıyorum. Benden de sevgiler :)

      Sil