28 Ekim 2014 Salı

Bunu Evde Deneyin: Bebek Odası İçin Kapı Çelengi


Bugün, Ayşe Ece'nin odası için hazırladığım kapı çelengini ya da süsünü (nasıl seviyorsanız artık) paylaşmak istiyorum sizlerle.


Yapımı kısaca şöyle:

Öncelikle daire şeklindeki straforun üzerini poplin, puantiyeli kumaşla sardım, aralarda açılabilecek yerleri silikon tabancasıyla sabitledim.


Daha sonra üzerine evdeki kuru ağaç dallarını yapıştırdım (Bu arada bu dallar üç senelik, evlenirken ta Adana'dan, hayıt ağacından koparmıştım, gelin buketinde kullanmak üzere.). Bunun etrafına  keçeden hazırladığım kuşları, bulutları, tüyleri ve güneşi göz zevkime göre yerleştirdim. Alt kısma yine keçeden hazırladığım kalpleri ve üs tarafa da asmak için pamuklu kurdeleyi yapıştırdım. 


Keçelerin hepsi iki taraflı; iç kısımlarına elyaf koyup etraflarını diktim. Orlon iple kuşlara göz ve kanat, kalplere harfleri işledim (Böyle ıncık cıncık detaylarla uğraşmaya da bayılırım bu arada). 


Toplam maliyeti aşağı yukarı 10 lira oldu. Yaklaşık bir günde de tamamladım. 

Biraz el becerisi, biraz hayal gücü... Sonuçta bundan çok daha güzellerini yapabilirsiniz. Şimdiden kolay gelsin :)

3 yorum: