5 Ocak 2015 Pazartesi

Ben Bugün Bunu Öğrendim: Janus'tan Ocak Ayına

Janus    

Bugün aslında daha önceden de bir yerlerden kulağıma çalınmış ama tam olarak bilmediğim bir şeyi öğrendim. Efendim şimdi Roma mitolojisinde Janus bir yüzü sağa, bir yüzü sola bakan bir tanrıymış. Heykel ve büstleri şehirlerin girişine konduğunda yüzlerden birinin şehre girenlere, diğerinin de şehirden çıkanlara baktığına ve böylece şehri güvende tuttuğuna inanılırmış.

Sonra zamanla bu isim batı dillerinde (İngilizce, January; Fransızca Janvier; Almanca Januar gibi) ocak ayının ismi haline gelmiş.Vikipedi'de yazılanlara göre ki bana da çok mantıklı geldi, bunun bir nedeni Ocak ayının bir yönüyle eski yıla, diğer yönüyle yeni yıla ait olmasıymış. Tevekkeli değil, Ocak ayında bir yerlere tarih atacağım zaman hala eski yılı yazıyorum. 

Bir başka Ben Bugün Bunu Öğrendim yazısında daha görüşmek dileğiyle, esen kalın... 

2 yorum: